Volgend jaar viert Heidi Deurloo haar 20-jarig jubileum bij Bergambacht Optiek. In de rubriek ‘Medewerker aan het woord’ vertelt ze over haar liefde voor het vak.

Wat is jouw functie bij Bergambacht Optiek?

“Het optiekvak is divers, mijn functie dus ook. Ik werk in een gezellig klein team en elke dag is weer een verrassing. Zo verkoop ik brillen, of ik sta in de werkplaats brillen te slijpen, geef contactlens instructies of doe een oogmeting. Ik vind het erg leuk om de nieuwe trends bij te houden, onder andere door beurzen te bezoeken in binnen- en buitenland en in te kopen voor de winkel.”

Welke trends heb je daar opgepikt?

“Grove monturen komen weer terug. Maar dat het een trend is, wil niet zeggen dat het voor iedereen het juiste montuur is. Ik koop divers in, zodat er voor ieder gezicht, iedere leeftijd en iedere stijl een bril te kiezen is. Doordat wij niet aangesloten zijn bij inkooporganisaties, kan ik heel kritisch zijn betreffende de kwaliteit en type monturen. Zo hebben wij sportieve monturen van Nike, uitgesproken brillen van Albert I’m Stein, brillen met glitters van Ziggy, maar ook minimalistische en klassieke monturen.”

Bij het aanmeten van brillenglazen gebruiken jullie de Visufit van Zeiss. Wat doet dit apparaat precies?

“De Visufit maakt een 180 graden beeld van de klant. Zo kunnen we alle parameters aflezen, zoals de informatie die wij nodig hebben voor het centreren van brillenglas. Daarnaast maakt de software een avatar van het gezicht, zodat we alle brillen die niet in onze collectie zitten virtueel op kunnen zetten. Zo ziet de klant heel eenvoudig wat voor montuur bij hem/haar past of wat het effect is van getint glas of een andere kleur montuur.”

Wat maakt de oogzorg zo interessant?

“Ogen en gezichten zijn uniek. Ieder oog vraagt maatwerk en ieder gezicht is anders. Ik vind het fantastisch als iemand de deur uit gaat met een mooie bril waarmee de klant alles weer goed zien.”

Lees meer over Bergambacht Optiek