Als je al zo lang samenwerkt als Heidi Deurloo en Simon Rietdijk van Bergambacht Optiek, dan is een dubbelinterview best vanzelfsprekend. En het leuke is: ze zijn allebei vol lof over elkaar.

Heidi: “We werken al 21 jaar samen, altijd in dit pand. En het is nog steeds leuk!” Simon vult aan: “Heidi heeft hiervoor kennis en ervaring opgedaan in een speciaalbedrijf voor contactlenzen. Dat gaf de winkel een enorme boost.” Simon is opticien optometrist en contactlensspecialist, Heidi deed een optiekopleiding en mag zich opticien noemen. Simon: “Heidi begeleidt het hele proces van het slijpen van de brillenglazen, met behulp van onze geavanceerde apparatuur.”

Bergambacht Optiek biedt oogzorg in de breedste zin, van kinderbrillen tot de éénuurservice; supersnel met een nieuwe bril de deur uit. Simon: “Heidi is echt allround. Ze regelt de inkoop en houdt de brillenmode scherp in de gaten.” Heidi voegt eraan toe: “Simon gaat altijd mee, samen naar de beurs is gezelliger.” Ze letten goed op de diversiteit van het aanbod. Heidi: “Wat mij betreft zijn er wel drie merken die er uit springen: Frank Custom, titanium monturen met prachtige pasvormen, Scotch & Soda, een meer hip en trendy merk, en Steve McQueen, stoerder, beetje casual en vintage.” Nieuwsgierig naar de brillen? Kijk dan even bij Nieuw in de winkel elders in dit magazine.

Simon meldt dat Ilse ook weer terug is. “Ze heeft een half jaar in Barcelona de Hbo-opleiding optometrie gedaan. Ilse is er in het weekend en Heidi is er doordeweeks.” Heidi haakt erop in: “Je werkt nauw samen. Qua werk zijn wij erg op elkaar ingespeeld en we zijn een klein, hecht team. Wat ons betreft is dat wel een kracht richting onze klanten: mensen kennen ons en je weet wie er in de winkel is.”